Porsche 959

Porsche 959 je športni avtomobil, ki ga je proizvajal nemški proizvajalec avtomobilov Porsche od leta 1986 do 1993, najprej kot avtomobil za reli skupine B in kasneje kot avtomobil za legalno cestno proizvodnjo, zasnovan tako, da izpolnjuje homologacijske predpise FIA, ki zahtevajo proizvodnjo najmanj 200 enot. 

959 z dvojnim turbinskim polnilnikom je bil ob predstavitvi najhitrejši avtomobil na svetu za ulično proizvodnjo, saj je dosegel najvišjo hitrost 317 km/h (197 mph), nekatere različice pa so lahko dosegle celo 339 km/h (211 mph). Z združevanjem zmogljivosti dirkalnika z udobjem luksuzne limuzine in vsakodnevno voznostjo v suhih, mokrih in zasneženih razmerah je veljal za tehnološko najnaprednejši cestni avtomobil svojega časa. 

Po uspešni uvedbi štirikolesnega pogona na bolj specifičnih avtomobilih za reli, kot je Audi Quattro, je bil to eden prvih čisto visokozmogljivih športnih avtomobilov s štirikolesnim pogonom, ki je bil osnova za prvi Porschejev 911 s štirikolesnim pogonom. Model Carrera 4. Njegove zmogljivosti so vodilne v Porscheju prepričale, da je štirikolesni pogon postal standardna oprema za vse različice modela 911 s turbinskim polnilnikom, začenši z modelom 993. Sistem twin-turbo, ki je bil uporabljen pri modelu 959, se je prebil tudi v prihodnje športne avtomobile Porsche s turbinskim polnilnikom. Leta 2004 je Sports Car International 959 uvrstil na številko ena na svojem seznamu najboljših športnih avtomobilov 1980-ih.

KRATEK VIDEO O 959